Ja nuorempi sukupolvi tulee perässä...
vähän vanhempi kuva.
Olut
torstai 26. syyskuuta 2013
tiistai 6. elokuuta 2013
sunnuntai 28. heinäkuuta 2013
Nyt kypsää, Iilin Mallashiili, erä 1
Tämä raportointi ei vielä lähde ihan rennosti, pitää erikseen muistaa, mistä kautta kirjautuu jne...
Jokatapauksessa, Iilin Hiilioluen vähähumalaisempi muunnos Iilin Mallashiili on nähnyt päivänvalon. Reseptiä muokattiin mm. vaihtamalla oikeastaan koko humalapaletti astetta miedompaan (Magnum -> Northern Brewer, Fuggles, Hallerthauer Hersbrücker). ja jotain maltaitakin taisi olla hieman eri sorttia kuin edelliskerralla (Nyt oli tilauskanavana se uusi kauppa).
Valmistus oli aivan yhtä spontaania kuin tähänkin asti, mm. toinen tekijä (Isontalon Antti) poistui tunnin ajaksi talonyhtiönsä kokoukseen. Tällä välin elettiin kriittisiä vaiheita humalien kanssa, joten vaimoa jouduttiin pitämään harsopussitelineenä (teline tarjoutui myös tuoksun vaikutuksesta oksentamaan saaviin).
Poika pulputti juhannuksen yli autuaan tietämättömänä isäntäväen reissatessa pitkin maakuntia. Juhanuksen mentyä saunasta tavattiin jo pääkäymisen lopettanut juro tynnyri. Annoimme viikon maata, pullotimme ja nyt alkaa olla 3 viikkoa pullotuksesta.
Nimi Mallashiili tuli vasta maistamisen yhteydessä. Nyt kun katkero ei ole enää niin ylitsekäyvä, maistuu mallas varsin selvästi.
Jokatapauksessa, Iilin Hiilioluen vähähumalaisempi muunnos Iilin Mallashiili on nähnyt päivänvalon. Reseptiä muokattiin mm. vaihtamalla oikeastaan koko humalapaletti astetta miedompaan (Magnum -> Northern Brewer, Fuggles, Hallerthauer Hersbrücker). ja jotain maltaitakin taisi olla hieman eri sorttia kuin edelliskerralla (Nyt oli tilauskanavana se uusi kauppa).
Valmistus oli aivan yhtä spontaania kuin tähänkin asti, mm. toinen tekijä (Isontalon Antti) poistui tunnin ajaksi talonyhtiönsä kokoukseen. Tällä välin elettiin kriittisiä vaiheita humalien kanssa, joten vaimoa jouduttiin pitämään harsopussitelineenä (teline tarjoutui myös tuoksun vaikutuksesta oksentamaan saaviin).
![]() |
| Antti palasi lopulta pitämään harsopussia |
Nimi Mallashiili tuli vasta maistamisen yhteydessä. Nyt kun katkero ei ole enää niin ylitsekäyvä, maistuu mallas varsin selvästi.
| Kokeilin tällä kertaa etikettiäkin, joka toimittaa samalla sinetin virkaa. Alkuperäisen panimotoiminnan nimeä kunnioitetaan pitämällä Gerby´tä vaatimattomasti sivukonttorina |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



